تبلیغات
ایران سرگرمی - فواید ورزش صبحگاهی
نظرسنجی
بیشترین ساعات تفریح شما صرف کدام می شود؟






ساعت و تاریخ

بازیگران
آرشیو ماهیانه
جستجوگر
  
خبرنامه

شما می توانید با وارد كردن ایمیل خود در این قسمت از به روز شدن این وبلاگ با خبر شوید .

...
...
آمار و اطلاعات
امروز :

بازدید های امروز :

بازدید های دیروز :

كل بازدیدها :

كل مطالب :

بازدید این ماه :

بازدید ماه قبل :

تعداد نویسندگان :

آخرین بازدید :

آخرین بروز رسانی :

تازه ترین ها

دانلود اخلاق جنسی در اسلام و غرب

تصاویر جالب عادل فردوسی پور

موتور لیموزین!!! عکس

دانلود کتاب کیمیاگر

سوار شدن 20 مرد و زن در یک ماشین!!

با باطری خالی تماس بگیرید

فکر کردید که چه رنگی هستید؟

نرم افزار همراه ماه رمضان ( مهمان خدا ) - جاوا

عکسهای جالب از حیوانات 2 سر

عکس امین حیائی در کنار همسرش

بیوگرافی شاهرخ استخری

تست IQ

دانلود کتاب خواص سبزیجات و گیاهان داروئی - جاوا

عکس نیوشا ضیغمی در کنار همسرش

تاثیر ظروف بر طعم غذا

نامه پیرزن به خدا (طنز)

روش‌های انتخاب جنسیت جنین

دانلود کتاب مشهور قلعه حیوانات- pdf

دستگیری یک خاخام به خاطر تجاوز به فرزندش

بازی خانه سازی برای موبایل- برای سری60 ورژن3

ناسا زمین را جابجا می‌كند!

عکس محمود احمدی نژاد در جبهه

معنای جالب نام کشورهای جهان

عکس کودکی بازیگران ایرانی

خطرات استفاده از لوازم آرایش ، ریمل

بایسته ها و آسیب های اخلاق اینترنتی

دانلود کلیپ تصادف 206 با ماکسیما- 3gp

7 تاكتیك برای یك زندگی موفق

امان از بوی بد عرق

عکس مهران مدیری و همسرش کنار ماشین شخصی اش


فواید ورزش صبحگاهی

ورزش مجموعه فعالیتهای بدنی وامور جسمانی است كه باعث سلامتی ونشاط می‌شود. عمده‌ترین ثمره پرداختن به ورزش دست‌یابی به سلامت جسمانی وروانی است...

فواید ورزش صبحگاهی


نویسنده: آزاده دوستی

 


ورزش مجموعه فعالیتهای بدنی وامور جسمانی است كه باعث سلامتی ونشاط می‌شود. عمده‌ترین ثمره پرداختن به ورزش دست‌یابی به سلامت جسمانی وروانی است. درتامین سلامت و تندرستی منظور كردن ورزش وفعالیتهای جسمانی به عنوان یك ضرورت دربرنامه‌های روزمره از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
ورزش صبحگاهی در شروع فعالیت آموزشی مدارس می تواند عامل مهمی درایجاد نشاط وشادابی وتامین سلامت جسم وروح دانش‌آموزان باشد. این برنامه با توجه به ویژگیهای خاص دختران در 3 بخش گرم‌كردن، پیاده كردن هدف وبازگشت به حالت اولیه طراحی می‌شود.
انجام این برنامه درابتدا با افزایش تدریجی ضربان قلب توام است كه به آستانه تحریك برای افزایش استقامت عمومی می رسد وسرانجام به حالت اولیه بر می گردد.
اجرای ورزش صبحگاهی به طور منظم وروزانه می تواند نقش بسیار مهمی دركسب آمادگی جسمانی، روانی ونشاط وشادابی دانش آموزان داشته باشد. انجام فعالیت مداوم اثرات مثبتی بر بافت استخوانی دارد. یافته های پژوهشی بیان داشته اند كه ورزش دررشد طولی استخوان تاثیری ندارد یا تاثیر آن بسیار كم است همچنین برآرایش سلولهای استخوانی نیز بی تاثیر است اما تاثیر فعالیتهای ورزشی در افزایش تراكم ورشد عرضی استخوان با افزایش مواد معدنی درآن تایید شده است وبی تحركی وحذف فشار مكانیكی از استخوان ها باعث كاهش مواد معدنی وكاهش استحكام آنها می شود. مرحله زوال استخوانی دردختران، پس از سن 11 تا 14سالگی شروع می شود، بنابراین دوران پیش از بلوغ مرحله بسیار مهمی در رشد استخوانی آنهاست. استحكام استخوانها به تراكم موادمعدنی درآنها ونحوه آرایش سلولهای استخوانی بستگی دارد.
اجرای برنامه ورزشی روزانه موجب ارتقا سطح آمادگی قلبی عروقی می شود و نیاز به صرف وقت زیادی ندارد درچنین برنامه ای لازم است كه ضربان قلب تا 140 بار در دقیقه افزایش یابد وپنج روز درهفته استمرار یابد.
یك برنامه تمرینی مشتمل بر سه نوبت انقباضهای ایزومتریكی 6 ثانیه ای وبه مدت 5 هفته روزانه برعضلات گردن، اندامها ویا تنه موجب كاهش16 تا 24 میلیمتر جیوه فشار سیستولی و 20 تا 24 میلیمتر جیوه فشار دیاستولی شده است.
هنگام ورزش سیستم ترشحی همانند سیستم عصبی، اثرات مثبتی برواكنش بدن نسبت به هر فعالیت خاص دارد وهماهنگی مكانیسم های مختلف بدن، ازجمله مكانیسم تولید انرژی برای اجرای فعالیت كمك می كند. واكنش‌های سیستم ترشحی با توجه به متغیرهای هر ورزش خاص و حالتهای فیزیولوژیكی وروانی مختلف تغییر می یابد. رابطه بین سطح انتظار یك فرد وتوانایی واقعی او در امر اجرای فعالیت، روی سطح استرسی كه باید تحمل كند اثر می گذارد.
فواید مربوط به نرمشهای روزانه فقط به كاهش خطر بیماریهای قلبی عروقی خلاصه نمی‌شود، بلكه با تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث بالا رفتن سطح بهداشت روانی، بهبود كیفیت عمر را به دنبال خواهدداشت.
انجام چند حركت ساده ومنظم آن هم درچند دقیقه بدن را در مقابل عوارض جسمی زیادی مصون می دارد. یك برنامه ورزشی مناسب چگونگی تناوب وتكرار تمرینات، شدت تمرینات و در نهایت مدت زمان اجرای تمرینات را در بر می گیرد:
1-تناوب تمرینات حداقل 5 روز درهفته.
2-شدت تمرینات به قدری كه به نفس نفس بیفتد. این به آن معناست كه تعداد ضربان قلب شما حداقل به 60 درصد حداكثر ضربان قلبتان افزایش یابد.
3-مدت اجرای تمرینات، حداقل تا 10دقیقه باشد تا برای بدن مفید واقع شود.
نرمش مداوم باعث انبساط خاطر وشادابی می شود، بیشتر افسردگی ها دركودكان در دوران ابتدایی ودر نوجوانان در دوره راهنمایی ودبیرستان است. این افسردگیها بیشتر زاییده حوادث نامطلوب زندگی است كه معمولاً نیاز به دارو و درمان ندارند و اگر عوامل ایجاد كننده آن برطرف شوند خود به خود درمان می شوند.
تمرینات بدنی و ورزش یكی از راههای علاج وتسكین فشارهای روانی است. از آنجا كه فشارهای روانی می توانند باعث بروز خستگی شوند، تمرینات بدنی موجب بالارفتن قدرت عضلانی می شوند وخون بیشتری درآنها جریان می یابد واز میزان خستگی و دردهای عضلانی ناشی از فشارهای روانی می كاهد، همچنین تمرینات بدنی با افزایش سطح آندروفین خون موجب بالا رفتن نشاط و شادابی در افراد می‌شوند، بنابراین دانش آموزان قابلیتهای بیشتری برای فائق آمدن برمشكلات روانی را پیدا می‌كنند. دانش آموزانی كه اقدام به فعالیت منظم می‌كنند هدفمند وامیدوار شده وتغییرات زیادی را دراهداف زندگی خود به وجود می‌آورند.

نتیجه گیری:


ورزش مهمترین عامل در از بین بردن افسردگی‌ها ویا پیشگیری از به وجود آمدن این نوع بیماریها است. ثابت شده است كه نرمشهای مداوم روزانه موجب كاهش اضطراب، افسردگی، تنظیم وتعدیل میزان استرس وحتی تغییرات شخصیتی(پیدایش دید مثبت تری نسبت به زندگی) می شود.
منابع مقاله :
1-طب ورزشی، ویلمور.
2-فیزیولوژی فعالیت بدنی، ادینگتون وادگرتون.
منبع : روزنامه اطلاعات

ویرایش شده در پنجشنبه 7 مرداد 1389 و ساعت 01:51 ب.ظ

ارسال شده توسط علیرضا در تاریخ‌ شنبه 1 فروردین 1388 - 09:31 ب.ظ | نظرات (- -)

 برچسب ها: فواید ورزش صبحگاهی ورزش صبحگاهی

صفحات سایت


---------------------------------------------------------------------------------------------------------
صفحات سایت

لینك باكس